Veelgestelde vragen - Woodchoice - Voor elk interieur

Veelgestelde vragen

Producten
Levertijd & Bezorging
Montage
Ruilen

Wat wordt bedoeld met het ‘werken’ van hout?

Door de weersinvloeden waaraan het hout wordt blootgesteld kan het hout gaan vervormen.

Door schommelingen in de luchtvochtigheid verandert het vochtgehalte van het hout, waardoor het kan gaan krimpen of juist uitzetten (‘zwellen’). Een mogelijke gevolg hiervan is dat de planken scheurtjes gaan vertonen. In extreme omstandigheden kan het hout hierdoor zelfs kromtrekken.

De werking verschilt per houtsoort en varieert van circa een half tot enkele procenten. Tijdens de fabricage van onze meubels zijn maatregelen getroffen om de effecten van werking zoveel mogelijk tegen te gaan. De werking blijft echter grotendeels afhankelijk van de omstandigheden / luchtvochtigheid binnen -en buitenshuis.

 

Wat is het verschil tussen nieuw en oud hout

Nieuw hout komt vrij vers van de boom. Na een kunstmatig drogingsproces wordt dit hout verwerkt tot meubels.
Nieuw hout heeft een mindere authentieke, geleefde uitstraling en zit weinig geschiedenis is.
Oud hout heeft jaren dienstgedaan als bijvoorbeeld wandbekleding van oude schuren en boerderijen in Oekraïne of Frankrijk en krijgt na circa 100 tot 300 jaar een nieuwe functie.

Uit welke houtsoorten kan ik kiezen?

Voor woonkamer, badkamer en accessoires kunt u kiezen uit:

Eiken
– Nieuw eiken
– Oud Eiken
– Eiken wagondelen
– Oud eiken Barnwood
– Oud grenen (niet voorradig)
– Oud vuren (niet voorradig)

Vuren (steigerhout)

Tropische houtsoorten
– Noten (beperkt voorradig)

Is er nog meer keus dan alleen producten op de website?

Naast onze producten op de website leveren wij ook maatwerk.
Dit kan maatwerk in cm’s zijn, maar dit kan ook maatwerk in een eigen ontwerp zijn.

Bij elk product op de website kun je kiezen uit bepaalde afmetingen. Voldoet de afmeting, het model of een ander detail niet helemaal aan de wensen, dan kun je een offerte aanvraag bij het product indienen.

Mocht de wens een compleet ander ontwerp zijn, dan kunt u een algemene offerte aanvraag indienen. Hierbij zijn de volgende gegevens noodzakelijk

  • Soort product
  • Beschrijving / tekening / schets van het product
  • Gewenste afmeting
  • Eventueel materiaal


Vraag een offerte aan

Wat zijn de bezorgkosten?

Kleine accessoires en producten versturen wij met PostNL.

Kleine accessoires tot een afmeting van 100 x 50 x 50 cm
Nederland €6,95
België €14,95
Grote accessoires en producten tot een afmeting van 100 x 50 x 50 cm
Nederland €14,95
België €18,95

Bezorgkosten Nederland
Voor € 39 laten wij uw meubilair door heel Nederland bezorgen met uitzondering van de Waddeneilanden. De meubels worden per pallet of per stuk vervoerd en worden tot aan de deur geleverd.

Bezorgkosten Vlaanderen
Voor € 79 laten wij uw meubilair door heel Vlaanderen bezorgen. De meubels worden per pallet of per stuk vervoerd en worden tot aan de deur geleverd.

Doorgaans wordt de levering verzorgd door het transportbedrijf Hoekstra Transport. Van hen ontvang je, de avond voor levering, een mail met Track & trace code. Op de ochtend van de leverdatum krijg je nog een SMS met de verwachte aankomsttijd en daarnaast krijg je ca. 30 minuten voor levering nog een SMS. Handig, want dan hoef je niet heel de dag thuis te blijven. De bestelling wordt tot de deur/tot op de stoep geleverd (begane grond en indien bereikbaar met een palletwagen).

Hoe verloopt het proces na een bestelling en wat is de levertijd?

De levertijd waar wij naar streven varieert tussen de 2 tot zelfs 10 weken.
– Woonkamer: 6 – 10 weken
Dit is afhankelijk van het soort product. Producten van steigerhout zijn over het algemeen sneller klaar, dan producten van (Oud) eiken en MDF.
– Bedden:  4 – 8 weken
Dit is afhankelijk van de grote van het bed. Vrij eenvoudige bedden 4 – 6 weken, de uitgebreide bedden 6 – 8 weken.
– Badkamer: 6 – 10 weken
Dit is afhankelijk van het soort product. Producten van steigerhout zijn over het algemeen sneller klaar, dan producten van (Oud) eiken en MDF.
– Zakelijk: 4 – 8 weken
Dit is afhankelijk van het soort product. Producten van steigerhout zijn over het algemeen sneller klaar, dan producten van (Oud) eiken en MDF.

Bestelt u meerdere producten, dan zal de levertijd logischerwijs ook langer zijn.

Bij ons wordt alles nog ouderwets met de hand gemaakt en bewerkt. Er zijn dus geen machines die ons werk overnemen als wij niet aanwezig zijn, dit is een intensief arbeidsproces.
Kortom; handen zijn bij ons onmisbaar. Hierdoor kan het voorkomen dat de gestreefde levertijd niet gehaald wordt vanwege ziekte, maar ook in vakantieperiodes.

Mocht u door een levertijd in mogelijke problemen komen, neem dan voorafgaande een bestelling even contact met ons op. Dan kunnen wij kijken of dit wel/niet haalbaar is.

Wij maken onze meubels en bedden in vele uitvoeringen; verschillende afmetingen, behandelingen en materialen. Het is daarom onmogelijk om deze allemaal op voorraad te hebben.
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, bestellen wij voor dit product de nodige materialen. Hier staan in de meeste gevallen standaard levertijden voor, m.u.v. vakantieperiodes.

Producten die (deels) uit MDF worden vervaardigd, hebben een langere levertijd door de tussenkomst van een meubelspuiterij. Onze levertijd voor deze producten is circa 4 – 6 weken. Daarna zal het meubel door worden gestuurd naar meubelspuiterij Scheper in Sappemeer. Ook zij leveren ambachtelijk maatwerk.
De levertijd hiervoor is voor mat en zijdeglans circa 2 – 4 weken en voor hoogglans tot 8 weken.

Als uw meubel in productie gaat, sturen wij u een bericht.
Zodra wij een leverdatum hebben, nemen wij telefonisch of per mail contact met u op om dit kort te sluiten.

Welke producten kunnen worden gemonteerd?

In enkele gevallen kunnen wij uw product(en) ook ter plaatse monteren.
De kosten hiervoor zijn € 39 en geldt voor de volgende producten:
– (kleding)kasten (m.u.v. badkamermeubels, badkamerkasten, tv-meubels, dressoirs)
– Bedden

In de overige gevallen wordt het product in maximaal 3 delen geleverd en is montage vrij eenvoudig door middel van de meegeleverde schroeven en/of handleiding. Indien u tijdens het monteren problemen ondervindt, kunt u telefonisch contact met ons opnemen 0615581531.

LET OP! Bestelt u een product dat in maximaal 3 delen geleverd wordt, dan zult u tijdens het betaaloverzicht ook de keuze voor montage te zien krijgen. De prijs hiervoor is in dat geval gelijk aan excl. montage. In verband met technische problemen is het niet haalbaar om dit af te schermen.

Kan ik het product ook zonder opgaaf van reden ruilen?

Bij een onbehandeld product met een standaard afmeting, heb je 14 werkdagen bedenktijd. Gedurende deze periode heb je de mogelijkheid om de koop ongedaan te maken. Je zult dan het product moeten terugsturen naar de verkoper en de verkoper moet op zijn beurt het door jouw betaalde bedrag terugbetalen. De kosten voor het terugsturen van het product zijn voor rekening van de koper.

Bij meubels die door ons speciaal voor jou op maat en kleur worden gemaakt, geldt het herroepingsrecht wettelijk niet. Mocht je niet tevreden zijn met het resultaat, dan zullen wij wel met een gepaste oplossing komen, mits deze onder de garantievoorwaarden vallen.
https://www.woodchoice.nl/algemene-voorwaarden/